mandag 5. oktober 2009

kaffekopp og gullkorn i munn

Jaja, da var jeg her igjen! Med både kaffekopp i hånd og skriver lysten i fingrene.
Til nå har ikke dagen bydd på så himla mye, men det kommer nok!

En av mine besteveninner, Anne Lise blir 20 år idag, siden hun er i Singapore for tia blir det til at jeg må feire henne med ett stykke gulrotkake på jobb. Hun skal også ha en baby, så jeg ser virkelig frem til å bli filletante Lene om 7 mnd ca:)

Må si det smakte godt med kaffe nå! Blir nok mye kaffe alene ved spisebordet med dataen på sia meg fremover i tid. Stian skal visst begynne å overnatte i Lindesnes igjen pga jobb. Så da blir jeg alene i ukedagene, men men.. huset blir jo himla rent når jeg har mye fritid! Så kanskje det går opp i opp dette her?..
Så i morgen er det å stå opp kl 04.00, koke sterk kaffe og hive på seg kosebuksa og kjøre Stian til jobb... Og den kjedelige veien hjem alene. Kan ikke unngå å tenke ironien i å hete Lene og være alene, uff.. barndomsminner.. hehe. Jaja, godt man får litt hindringer og utfordringer i livet så man ikke tar alt forgitt! Da hadde vi vært en utrolig bortkjemt del av verden.. Eller er vi det allerede? Man kan da undre.. Noen får alt servert på gullfat, mens resten må spikke sitt eget fat av treverk. Men jeg må si det at jeg vil heller ha et fat laget med kjærlighet i varmt treværk enn et stivt og kaldt gullfat. Man gjør da med livet som man selv vil som oftest, og godt er det. Tar man veldig dårlige avgjørelser må man leve med de, men alle får vi en sjangse til uansett om det er pga det dårlige valget vi ha gjort eller om det er å hjelpe andre å unngå å ta det samme dårlige valget. Dette er det jeg liker å kalle karma. Selv liker jeg å ha litt motgang i hvertdagen, for da kan jeg vise hvor sterk jeg egentlig er.

Skal si jeg tenker mye over en enkelt kaffekopp som bare er halvfull.. eller er den halvtom?..
Det er vel et spørmål som har surret lenge hos de fleste. Er livet full av mening eller motgang? Jeg sier livet er det du gjør det til, så hvis du skal klage så reis deg opp å gjør noe med det!
Bare du alene kan få orden på ditt eget liv og bare du kan spørre om hjelpemiddler ifra andre. Overgå din egen stolthet å ta imot hjelp!

Der fikk jeg melding ifra Frøydis:) God morgen stod det, kjempe koselig! Hun spørte om jeg har fått blogget noe idag.. Å gud som jeg har fått blogget! Endelig får jeg skrevet igjen! Er som om alt bare stormer ut ifra det innerste og ut i fingrene mine her jeg sitter. Ble litt poetisk i malingen av bildet her, men jeg liker det! Skrive bilder så de er lettere og absorbere.

Idag skal jeg begynne på suppa mi igjen som jeg blogget om i går kveld. Å det skal bli godt!
Ser frem til å varme suppen etterpå å kose meg forran dataen mens jeg spiser.
Må lage meg en hel gryte i morgen. Har spist opp 4 liter på få dager så her går det jammen meg unna! Blir sulten mens jeg spiser, så fordøyelsen er det ikke noe galt med. Den er i full sving!

Nå begynner jeg å se bunnen av kaffekoppen å kaffen begynner å bli kald. Kanskje jeg skriver litt for mye og drikker litt for lite kaffe samtidig? Jaja, det er nå mere der det kommer ifra som min kjære bestemor sier hver gang jeg er på besøk og setter meg tilbords. Hun lager 5 stjerners frokost, lunsj,middag og kvelds hver dag. Uansett hvor mange de er eller om det bare er til seg selv. Agurk og all slags frukter og grønnsaker kuttes pent og legges på fat eller danderes rundt pålegget. Helt fantastiskt! Flere typer brød og knekkerbrød.. Hun imponerer på flere plan.
Da jeg var 14 fikk jeg lov til å ta piercing i nesa, og da hun så det fant hun ut at hun å ville ha en liten diamant i nesen. Som du sikkert skjønner kjære leser, er ikke min bestemor som andre bestemødre, min er en veldig utadvent kunstner som plukker alle modne frukter fra kunskapets tre. Det samme skjedde da jeg var 16 og tok min første tattovering i korsryggen. Da var det rett i tattoveringsstudioet i Stavanger by og her skulle det tattoveres i en fart! En delfin på leggen ble det, men det var no vi ikke skulle si til bestefar før han skjønte hva "blåmerke" hennes på leggen var for noe. Må si jeg lo godt da hun holdt pekefingeren opp mot munnen å sa vi ikke måtte si noe til han. Solveig som bestemor heter, er en utrolig flink kunstner. Enten det er oljemaleri, actryl eller glassmaling blir resultatet helt fantastiskt. Jeg har selv et maleri hengende i min stue som hun har malt. Hun har ofte gallerivisninger og selger maleriene sine i hytt og pine. Hun er veldig annerkjent i Rogaland, gud å flink hun er:)

Fader.. der var koppen tom gitt.. Får tusle inn på kjøkkenet og fylle på varmt og god kaffe før jeg fortsetter.

Mmm det var godt å varmt! Har ikke satt på varmepumpen ennå, så huset er litt kaldt ennå gitt.

Min veninne Maria Natalia er på vei til fots faktisk for å besøke meg før hun skal gå til Strai. Må si jeg beundrer pågangsmotet hennes! Selv er jeg altfor bilvant nå, og jeg skyr offentlig transport som pesten. Men må jeg så må jeg!

Der kom Kvikki hoppende opp på fanget mitt og la hodet på tastaturet. Hun vet hun ikke skal ha snuten på bordet, men hun var ikke ute etter mat nå. Nå var det rett og slett kos. Må si jeg skvatt litt til her i min egen skrivebobble, da plutselig 35 kg med hund satt oppå meg! Føler jeg har hår langt nedi halsen etter hun gravde seg ned i armene mine for å få mest mulig kos på en gang. Hun er som en forvokst katt. Nå ligger hun på siden av meg å passer på at føttene mine ikke blir for kalde:)

Da Stian kom hjem ifra Vågsbygd i går etter å ha sett Start kampen på tv, kom han med et koselig forslag. Vi i nærmeste vennegjeng skal begynne vårt eget "Klokka 8 hos meg" middagskonsept! Jeg spratt til i sofaen og har allerede satt dato for når jeg/ vi skal holde middagsselskap! Så nå skal du tro jeg tenker så det knaker på en 3-retters inkludert vin! Det kunne ikke ha vært mere MEG å arrangere noe sånt! Så du skal tro jeg gleder meg!
Men det jeg sliter litt med er at jeg har en mann som er "litt" kresen i matveien kan du si.. men men.. han får bare spise det han får! For her skal det kokkeleres til tusen!
Står litt fast i hva jeg skal lage for noe så hvis noen har noen forslag så er det bare å komme med det!

Nei uff, nå har jeg skrevet veldig mye plutselig her.. Og det før klokka er 1! Skal si jeg er kreativ om "morgenen"! Jaja... jobb om 5 timer.. faderrullan! Jeg får rydde litt her før jeg sår besøk, kanskje sende melding til Maria å høre hvor langt hun har gått til nå:) Hadde jeg bare hatt bilen kunne jeg jo ha hentet henne. Men men..

Nei nå får jeg tusle rundt her med støvsugeren min og kluten litt!
Så skrives vi sikkert snart, for jeg holder tydeligvis aldri kjeft. hehe...
Blir som å ha ei veninne å prate til døgnet rundt her..

Der banket Odin på døra å! Vært ute i over 1 time.. kanskje slippe han inn? Banket på igjen.. Ja,han skal inn:) *skrives snart! *

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempe koselig hvis du vil kommentere på noe:)