onsdag 21. oktober 2009

Midtlivskrise?

Jau da, da var høna på plass igjen.. er en stund siden jeg har skrevet nå.. Har ikke helt vært i humør, ikke store greiene som har skjedd heller.
Men men.. livet går da videre gjør det ikke? *Tar seg en stor slurk av sin grønne te*

Idag fikk jeg en container (endelig) på plass utenfor her så nå går halve huset oppi den i et desperat forsøk på å få fred i sjela. Har nemlig fått beskjed av legen å gjøre ferdig mitt "rede" så jeg ikke hopper ut av ei klokke og sier "koko koko" hver time. Så da prøver jeg det... og skal si det trengtes! I løpet av kvelden har jeg "funnet" nok ting å kaste til å fylle 10 søppelsekker.. jauda.. Og det værste av alt er at det er ifra 2 rom bare.. Tror jeg blir gal! Et rolig hjem gir sjelefred.. det kan jeg skrive under på.. etterhvert, håper jeg! Der det er husrom er det hjerterom! Hmm... godt jeg rydder da, hvis ikke hadde det blitt ganske kjølig på kjærlighetsfronten etterhvert, Tror ikke jeg hadde vært så rolig hvis jeg ikke fikk "lov" til å gjøre hva jeg ville ( ca) i huset.. planen er å male når jeg er ferdig med å rydde alt. Til å med kjelleren, ja ,du hørte riktig..!

Fikk meg en liten reserve baby i går, en nydelig liten krabat på 12 uker som heter Stanley:) Det er en katt altså... Helsvart med den nydeligste, skjønneste hvite prikken på brystkassa. Så nå har jeg omringet meg med menneskets bestevenner, så nå må da lyset skinne igjennom for meg å?
Noen ganger vil man bare gi opp å la saken hvile.. Men det er ikke så lett når man er konstant i en slags psykose av tenker, følelser og uttilstrekkelighet. Føle seg ubrukelig og som verdens dørmatte. Smile og le på kommando ovenfor lykkelige venner og familie, som om alt var ok."Ikke tenk på det, det kommer!" veit ikke hvor mange ganger jeg har hørt den setningen i mitt liv til nå.. skjønner at de som ikke kan evt relatere seg til saken eller ikke gå inn på temaet sier det, selvfølgelig.. Men jeg vil bare ha hjelp og kloke ord.
Hva kan jeg gjøre mer for å få det bedre? Hva har jeg gjort for å fortjene dette her?.. Kunne ønske det fantes svar.. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette på min blogg, noe som sa meg at jeg skulle gå inn her. Så bare datt det ut.. Skulle bare oppdatere litt av hverdagen min, men det ble veldig mye mere.. Gråter nå, tror jeg har et sammenbrudd. igjen..

Jeg vil ha en ny sjangse til å skape et normalt liv og forholdt til mine kjære. Vil være tilstede for andre og ikke være den som stikker hånden ut for råd. Men kanskje vi alle trenger råd innimellom? Det er ingen som kan leve på seg selv.. Da har ting tendensen til å gå i ring.


Livets tanker i mitt hode rusler,
i mitt rede jeg tusler.
Tankens gang det onde rår,
lysets gleder vi alle får.
Forgjeves eller ikke,
din vilje må du aldri rikke.
To ben så stødige mot motgangens vind,
det er ingenting galt med ditt sinn.
Noen torner på en ensom stilk er å finne,
du er ikke en jente lenger, men en kvinne!

1 kommentar:

  1. Hei vennen min...godt å se du er tilbake her, men ikke godt å lese at du har det vondt!! Du vet jeg er her for deg, det er bare å komme, eller jeg kan komme til deg!!! Skal ikke gå med disse tankene alene! Skal ikke jobbe mer denne uka, etter idag..slutter 5. Skal jeg komme opp til deg i kveldinga??

    Stor klem fra svigermor, som er veeeeldig glad i deg!!!

    SvarSlett

Kjempe koselig hvis du vil kommentere på noe:)